פיגוע נורא בחווארה: אב ובנו נורו למוות בידי מחבל

    בנצי לייזרוביץ' ואיתי גדסי 1 Comment on פיגוע נורא בחווארה: אב ובנו נורו למוות בידי מחבל

    פיגוע קשה בשבת – גבר בן 60 וגבר בן 29, אב ובנו תושבי הדרום, נרצחו היום בפיגוע ירי במכון שטיפת רכבים בחווארה. מותם של השניים נקבע בידי צוותי מד"א וכוח רפואה של צה"ל בתום פעולות החייאה. המחבל נמלט מהזירה, ככל הנראה לכיוון שכם, ובמערכת הביטחון מנהלים מרדף אחריו ובודקים האם מנהלי המוסך חשפו למחבל על הימצאות היהודים

    צילום: דובר צה"ל
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אב ובנו נרצחו היום (שבת) בפיגוע ירי בכפר חווארה.על פי החשד, המחבל הגיע רגלית למקום ולאחר מכן נמלט ברכב. צה"ל הקים מחסום באזור וכוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל. על פי ההערכה, האב והבן עצרו במוסך בחווארה כשבוצע לעברם ירי. לדברי גורמי צבא, הירי היה מאוד מדויק. "זו הייתה הוצאה להורג", אמר גורם צבאי.

    לפי דיווח שהגיע למערכת צה"ל ושב"כ עצרו כמה חשודים במוסך בו נרצחו השניים והעבירו אותם לחקירה. בשב"כ יחקרו האם מישהו מהם יצר קשר עם המחבל ועדכן אותו על הימצאות יהודים במוסך. גורמי ביטחון אמרו כי לא ניתן לפסול את האפשרות שמדובר היה בפיגוע מתוכנן, שכלל המתנה של המחבל למידע על ישראלים, הגעת המחבל למוסך, ירי מטווח קצר, והימלטות תוך כדי הוא משליך את האקדח ורץ בחסות הבתים. לאחר המקרה, הקימו כוחות צה"ל מחסומים במקום ופתחו במצוד אחר המחבל.

    אחרי הפיגוע בצה"ל החליטו על הצבת גדוד לוחמים נוסף באזור ופתחו חפ"ק משותף יחד עם השב"כ. שר הביטחון יואב גלנט הגיע למקום וצפוי לקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. מוקדם יותר מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס ערך במקום תחקיר ראשוני, יחד עם מפקד החטיבה המרחבית שומרון שמעון סיסו.

    שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ וראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק. שר הביטחון הנחה את צה״ל ושב״כ להגביר את המאמץ לאבטחת הצירים והיישובים ביהודה ושומרון, ולעשות את כל הנדרש כדי ליירט את המחבל.

    דובר צה"ל מסר כי הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לפני זמן קצר לנקודת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון, וקיים תחקיר ראשוני לפיגוע. כמו כן, המפקדים ערכו הערכת מצב, במסגרתה הוצגה לרמטכ״ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל.

    הרמטכ״ל אמר כי מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה״ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה.

    יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״בצוהרי יום שבת, אב ובנו נרצחים בדם קר – אלו הם פני הטרור הנפשע שמולו אנו מתמודדים. ‏אני משתתף בצער המשפחה ומחזק את כוחות הביטחון שכמו תמיד – ישימו את ידם על המפגע הנתעב וימשיכו לפעול יומם ולילה למען ביטחוננו.״

    נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה״ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו.״

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על הפיגוע בחווארה: בשורה קשה וכואבת במהלך השבת. מחבל פחדן ומוג לב זיהה כי מדובר ביהודים וירה למוות באב ובנו. אינני מקבל את האשמת הקורבן ולא אתן לה יד. השיח לפיו ליהודים אסור להסתובב בשטח ריבוני של מדינת ישראל הוא פסול מיסודו ומסוכן. חופש התנועה והביטחון האישי יהיו גם בתל אביב, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון. אני בוטח בכוחות הביטחון שלנו כי ישימו את ידן על המחבל ומשתפי הפעולה באשר הם.

    חבר הכנסת חילי טרופר: ״הלב כואב עם הידיעה על רציחתם של אב ובנו בחווארה. ליבי עם משפחותיהם בשעה הקשה הזו. סומך ובטוח כי כוחות הביטחון יעשו הכל כדי להביא לתפיסת המחבל המתועב. יהי זכרם ברוך״

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עודכן באופן שוטף במהלך השבת באמצעות מזכירו הביטחוני על הפיגוע המזעזע בחווארה. עם צאת השבת מסר השר: בצער רב קיבלתי את הידיעה על אב ובנו הי"ד שנרצחו באכזריות על ידי מחבלים צמאי דם יהודי. ברגעים הקשים האלו הלב על המשפחה. מחבק ושולח להם את תנחומיי מעומק ליבי. סומך על כוחות הביטחון שברגעים אלו רודפים אחר המחבל המתועב – שיגיעו אליו וימצו איתו את הדין.

    השר בן גביר יקיים בשעה הקרובה הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי על תגבור כוחות המשטרה בצירי התנועה ביהודה ושומרון.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה יעזור תגבור כוחות של צה"ל ומשטרה באיזור????
      חוץ מזה שהרבה פעמים תיגברו את האיזור כשבפועל עיקר הפעילות של הצבא והמשטרה היתה רק כנגד יהודים